Odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony)
Norbert Gawlik – pok. Nr 8 (budynek Nr 2) tel. 77 46-23-515
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U.
z 2011 r., poz. 1264 z późn. zm.[1] – Art. 79
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie odpisów aktu stanu cywilnego, ewentualnie dokumenty wskazujące interes prawny do otrzymania odpisu – wzór wniosku
- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem stwierdzający tożsamość
Miejsce złożenia dokumentów:
- osobiście w USC – Urząd Gminy Jemielnica – 47-133 Jemielnica ul. Strzelecka 67, budynek Ne 2 , pokój Nr 8
- pocztą – na adres jak wyżej
Osoba uprawniona do odbioru dokumentów:
- wnioskodawca,
- osoba upoważniona
Odbiór dokumentów:
- osobiście,
- pocztą
Termin załatwienia sprawy:
- składając wniosek osobiście w USC – niezwłocznie
- pocztą – w miarę możliwości jak najszybciej
Opłaty:
- 22 zł. – odpis skrócony
- 33 zł. – odpis zupełny
Opłaty dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Gminy Jemielnica lub na rachunek w Banku Spółdzielczym Leśnica Filia Jemielnica Nr 58 8907 1018 2007 6000 3901 0029
Uwagi:
Wnioskodawcą może być:
- osoba której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek lub przedstawiciel ustawowy,
- osoba lub instytucja, która wykaże interes prawny,
- organ państwowy
[1] Zmiana tekstu jednolitego ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2012 r., poz. 1529