TEKST UJEDNOLICONY
ZARZĄDZENIE NR 160/13
Wójta Gminy Jemielnica
z dnia 10 kwietnia 2013 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Jemielnica
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r., Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281; z 2012 r., poz. 567 oraz z 2013 r., poz. 153) nadaję:
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Jemielnica
Rozdział I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Jemielnica zwany dalej Regulaminem, określa:
- zakres działania i zadania Urzędu Gminy Jemielnica zwanego dalej Urzędem,
- organizację Urzędu,
- zasady funkcjonowania Urzędu,
- zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów i samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Gminie Jemielnica należy przez to rozumieć Gminę Jemielnica,
- Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Jemielnica,
- Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego - należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Jemielnica, Zastępcę Wójta Gminy Jemielnica, Sekretarza Gminy Jemielnica, Skarbnika Gminy Jemielnica oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Jemielnicy.
§ 3.
1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy Jemielnica.
- Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
- Siedzibą Urzędu jest miejscowość Jemielnica.
§ 4.
1.Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach: od 7:30 do 15:30
poniedziałek od 7:30 do 16:30
wtorek, środa, czwartek od 7:30 do 15:30
piątek od 7:30 do 14:30”
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni powszednie wolne od pracy w godzinach wcześniej uzgodnionych.
Rozdział II.
ZAKRES DZIAŁANIA i ZADANIA URZĘDU
§ 5.
- Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta.
- Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie Jemielnica:
- zadań własnych,
- zadań zleconych,
- zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych),
- zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia Międzygminnego,
- zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
§ 6.
- Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
- W szczególności do zadań Urzędu należy:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
- wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
- zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków.
- przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy, oraz innych aktów organów Gminy,
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
- przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
- prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
- przechowywanie akt,
d) przekazywanie akt do archiwum państwowego.
- realizowanie obowiązków i uprawnień służących Urzędowi, jako pracodawcy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Rozdział III.
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7.
1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i samodzielne stanowiska pracy:
- Sekretariat, Organizacja i Kadry (OR)
- Referat Finansów i Podatków (RFn)
- Referat Inwestycji, Rozwoju i Ochrony Środowiska (IB)
- Urząd Stanu Cywilnego (USC)
- Stanowisko pracy do spraw gospodarki mieniem komunalnym (GG)
- Stanowisko pracy do spraw wojska, obrony cywilnej, kultury, zdrowia i promocji gminy (OC), (SOW).
- Radca Prawny
- Biuro Rady Gminy (BRG)
- Stanowisko pracy do spraw rolnictwa i odnowy wsi, i promocji gminy (ROW)
- Stanowisko pracy do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych (EL)
- Stanowisko Pracy do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)
- Stanowisko pracy do spraw oświaty i wychowania (SP)
- Stanowisko pracy do spraw obsługi informatycznej Urzędu Gminy (OI)
- Stanowisko pracy do spraw turystyki i kontaktów zagranicznych (PIT)
2. Na czele referatów stoją kierownicy.
§ 8.
- Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
- Podziału Referatów na stanowiska pracy dokonuje Wójt w drodze zarządzenia wewnętrznego na wniosek kierownika referatu.
§ 9.
Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik Nr 2 do Regulaminu.
Rozdział IV
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 10.
Urząd działa według następujących zasad:
- praworządności,
- służebności wobec społeczności lokalnej,
- racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
- jednoosobowego kierownictwa,
- planowania pracy,
- kontroli wewnętrznej,
- podziału zadań pomiędzy poszczególne Referaty i samodzielne stanowiska pracy,
- oraz wzajemnego współdziałania.
§ 11.
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 12.
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 13.
- Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 14.
- Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
- Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.
- Kierownicy referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.
- Kierownicy poszczególnych referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.
- Zasady podpisywania pism przez Wójta i kierowników referatów określa załącznik Nr 1 do Regulaminu.
§ 15.
- W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne referaty i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
- Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik Nr 3 do Regulaminu.
§ 16.
- Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
- Referaty są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
Rozdział V
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA GMINY
I SKARBNIKA GMINY
§ 17.
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
- prowadzenie bieżących spraw Gminy,
- wykonywanie zadań szefa OC Gminy
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- okresowe zwoływanie - nie rzadziej jednak, niż raz w kwartale - narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy Jemielnica nie stanowi inaczej,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- upoważnianie swojego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy Wójta, Sekretarza, Skarbnika Gminy, Kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
- ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
- wykonywanie innych zadania zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
§ 18.
- Wójt może powierzyć obowiązki Zastępcy Wójta – Sekretarzowi Gminy.
- Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
- Zastępca Wójta wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
§ 19.
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:
- opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
- opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
- opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- prowadzenie adaptacji i remontów i napraw oraz konserwacja budynku Urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego,
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
- koordynowanie i nadzorowanie prac remontowych w Urzędzie i zakupów środków trwałych,
- koordynowanie i organizowanie spraw związanych z wyborami i spisami,
- realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową Urzędu.
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
13)udostępnianie informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej,
14)wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
§ 20.
- Do zadań Skarbnika należy, w szczególności:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- nadzorowanie pracy Referatu Finansów,
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
- współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
- współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta,
- prowadzenie księgi inwentarzowej.
- Skarbnik Gminy ponosi odpowiedzialność za gospodarkę finansową gminy, na zasadach określonych w odrębnym zarządzeniu Wójta.
Rozdział VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
I SAMODZIELNYMI STANOWISKAMI PRACY
§ 21.
Do wspólnych zadań Referatów należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w szczególności:
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
- współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
- przechowywanie akt,
- stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
- prowadzenie rejestru przyjmowanych przez dany wydział podań kierowanych przez obywateli do innych organów,
- usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
- wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.
§ 22.
Do zadań Sekretariatu należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta i Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji,
- prowadzenie ewidencji korespondencji,
- prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
- prenumerowanie czasopism i dzienników urzędowych,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych wydziałów.
- zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
- prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych,
- analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
- współdziałanie z lekarzem zakładowym i służbą BHP,
- zaopatrywanie w materiały opatrunkowe apteczek zakładowych,
- organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
- przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
- zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- ewidencjonowanie czasu pracy pracowników,
- kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych.
§ 23.
Do zadań Referatu Finansów i Podatków należy w szczególności:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do projektu budżetu Gminy w oparciu o dane komórek Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych,
- udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
- zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu, budżetu Gminy oraz jednostek oświatowych,
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
- sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu, budżetu Gminy oraz jednostek oświatowych,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- przygotowywanie informacji z przebiegu wykonania budżetu za I Półrocze oraz sprawozdania rocznego,
- prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
- przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat,
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, w tym opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
- przygotowywania danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat
- przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
- wydawanie zaświadczeń w trybie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego,
- wydawanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
§ 24.
Do zadań Referatu Inwestycji, Rozwoju i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- prowadzenie i nadzorowanie inwestycji gminnych,
- prowadzenie i nadzorowanie remontów,
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na inwestycje i remonty
- realizowanie wszystkich zadań spoczywających na gminie wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych w tym prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
- koordynowanie i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
- koordynowanie i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- obsługa techniczno-biurowa Gminnej Komisji Urbanistycznej,
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie wypisów i wyrysów oraz zaświadczeń,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
- dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowania ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania trenu,
- prowadzenie spraw związanych z podziałami i rozgraniczeniami nieruchomości,
- opracowywanie programów gospodarczych, w tym wykonywania prac studialnych i prognostycznych,
- analizowanie i diagnozowania zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich,
organizowania współpracy Gminy z zagranicą- zarządzanie drogami gminnymi,
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
- projektowanie przebiegu dróg,
- budowy, modernizacji i ochrony dróg,
- zarządzanie drogami,
- określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
- koordynowanie i obsługa oraz współpraca z innymi zarządcami dróg publicznych
- prowadzenie spraw cmentarzy w tym cmentarzy wojennych
- realizowanie zadań z zakresu ochrony i kształtowania środowiska
- ochrona środowiska przed odpadami,
- realizowanie wszystkich obowiązków gminy wynikających z ustawy o utrzymania porządku i czystości w gminie poza windykacją opłat,
przygotowywania decyzji zezwalających bądź odmawiających usuwania drzew i krzewów- realizowania zadań gminy wynikających z ustawy prawo wodne,
- realizowanie zadań gminy wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków,
- ochrona powietrza atmosferycznego.
§ 25.
Do zadań kierownika Urzędu Stany Cywilnego należy w szczególności:
- prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych,
- rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
- wykonywanie zadań gminy wynikających z ustawy prawo o zgromadzeniach,
- wykonywanie zadań gminy wynikających z ustawy o zbiórkach publicznych
10)prowadzenie spraw związanych z kulturą fizyczną, wypoczynkiem i rekreacją,
11)realizowanie zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i wypoczynku,
12)realizowanie zadań gminy z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
§ 26.
Do zadań stanowiska pracy do spraw gospodarki mieniem komunalnym należy w szczególności:
- gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi
i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne, ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
- organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
- nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
- komunalizacja gruntów,
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
- tworzenie zasobów gruntów i gospodarowania nim – zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
- administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
- prowadzenie spraw lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
- zarząd nieruchomościami wspólnymi,
- egzekucja w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej,
- proponowanie stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,
- ochrona gruntów rolnych i leśnych,
- wyłączanie gruntów z produkcji,
- przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią.
§ 27.
Do stanowiska pracy do spraw wojska, obrony cywilnej, kultury, zdrowia i promocji należy w szczególności:
- opracowywanie planów działania w zakresie obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
- organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia,
- realizowanie innych zadań określonych przez Szefa OC
- prowadzenie rejestru i ewidencji osób podlegających rejestracji,
- wykonywanie czynności związanych z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej,
- nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony Państwa, prowadzenie ewidencji wykonywanych świadczeń,
- realizowanie zadań akcji kurierskiej,
- wykonywanie, uzgadnianie i aktualizowanie planów operacyjnych, programów obronnych, przygotowanie stanowiska kierowania,
- organizowanie i przygotowanie systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym zwanym systemem kierowania,
- planowanie i realizacja szkolenia obronnego,
- współdziałanie w przygotowaniu do realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa – gospodarza, realizowanych na rzecz wojsk sojuszniczych,
- wydawanie decyzji dotyczących zajęcia na cele przejściowe zakwaterowania sił zbrojnych budynków, pomieszczeń, terenów,
- podejmowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy,
- opracowanie i przedłożenie Staroście do zatwierdzenia planu zarządzania kryzysowego,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego starostwa i województwa oraz gmin ościennych,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze,
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
- wykonywanie zadań określonych w przepisach o stanie klęski żywiołowej
- prowadzenie innych nie wymienionych spraw dotyczących obrony cywilnej, spraw obronnych i wojskowych,
- prowadzenie spraw związanych z kulturą i sztuką,
- prowadzenie spraw związanych z bibliotekami m.in. spraw tworzenia. łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów oraz zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania, prowadzenie spraw dotyczących zakładania, utrzymywania i nadzorowania bibliotek publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury i muzeów,
prowadzenie spraw związanych z szeroko pojętą promocją gminy.
§ 28.
Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu.
§ 29.
Do zadań Biura Rady należy w szczególności:
- zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno – techniczne,
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje,
- przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
- przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji i posiedzeń komisji,
- protokołowanie sesji i posiedzeń komisji,
- prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
- organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady,
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją przedsiębiorców,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- realizowanie zadań gminy wynikających z ustawy o wychowania w trzeźwości
i przeciwdziałania alkoholizmowi
§ 30.
Do zadań stanowiska pracy do spraw rolnictwa i odnowy wsi, i promocji gminy należy w szczególności:
- stała współpraca ze Stowarzyszeniami i Grupami Odnowi Wsi i pomoc w realizowaniu nakreślonych zadań,
- prowadzenie spraw łowiectwa,
- realizowanie zadań związanych ze zwalczaniem zaraźliwych chorób zwierzęcych,
- realizowanie zadań związanych z nasiennictwem poprzez współdziałanie z jednostkami obrotu rolnego w celu właściwego doboru odmian uprawowych,
- współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie ochrony roślin przed chwastami i szkodnikami,
- współdziałanie ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki,
- wykonywanie zadań gminy wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
- przygotowanie zaświadczeń o latach pracy w rolnictwie,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- przygotowywania decyzji zezwalających bądź odmawiających usuwania drzew i krzewów,
- prowadzenia spraw zwianych z szeroko pojętą promocją gminy.
§ 31.
Do zadań stanowiska pracy do spraw meldunkowych i dowodów osobistych należy w szczególności:
prowadzenie gminnego zbioru meldunkowego,prowadzenie zbioru PESEL,prowadzenie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,prowadzenie spraw związanych z dowodami osobistymi,dokonywanie zameldowań i wymeldowań na pobyt stały i czasowy,dokonywanie zameldowań i wymeldowań na pobyt stały i czasowy cudzoziemców,prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy,zawiadamianie wojskowych komendantów uzupełnień o zmianach zgłoszonych przyspełnianiu wojskowego obowiązku meldunkowego,sporządzanie wykazów osób objętych kwalifikacją wojskową,Wydawanie zaświadczeń z posiadanej dokumentacji ewidencji ludności i dowodów osobistych,udostępnianie danych ze zbioru meldunkowego i zbioru PESEL,udostępnianie danych ze zbioru wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,informowanie dyrektorów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży,współpraca z Urzędem Statystycznym w zakresie sprawozdawczości,występowanie o nadanie numerów ewidencyjnych w ramach Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL),prowadzenie rejestru wyborców,
sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców
Do zadań stanowiska pracy do spraw meldunkowych i dowodów osobistych należy w szczególności:
1) prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców
2) rejestracja danych w rejestrze PESEL
3) prowadzenie rejestru dowodów osobistych
4) prowadzenie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
5) rejestracja pobytu stałego i czasowego
6) rejestracja zgłoszenia wymeldowania i zgłoszenia wyjazdu za granicę
7) rejestracja obowiązku meldunkowego cudzoziemców
8) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy
9) sporządzanie wykazów osób objętych kwalifikacją wojskową
10) wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców, rejestru cudzoziemców i rejestru dowodów osobistych
11) udostępnianie danych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców
12) sporządzenie spisu dzieci do szkół i przedszkoli
13) współpraca z Urzędem Statystycznym w zakresie sprawozdawczości
14) prowadzenie rejestru wyborców
15) sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców
§ 32.
Do zadań Służby BHP należy w szczególności:
- pełnienie funkcji doradczych i kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- prowadzenie okresowej analizy stanu bhp,
- stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
- zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
- rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
- udział w dochodzeniach powypadkowych,
- współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy,
- udział w pracy zakładowej komisji BHP.
§ 33.
Do zadań stanowiska pracy do spraw oświaty i wychowania należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy, jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe,
- wstępna analiza arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- realizowanie zadań wynikających z Systemu Informacji Oświatowej
- przygotowanie i obsługa postępowań konkursowych na stanowiska dyrektorów szkól i przedszkoli, dla których Gmina jest organem prowadzącym,
- prowadzenie spraw związanych z nagradzaniem i awansem zawodowym nauczycieli szkół i przedszkoli,
- prowadzenie spraw związanych z ocena pracy dyrektorów szkół i przedszkoli,
- wykonywanie zadań z zakresu realizacji obowiązku nauki,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów praktycznej nauki zawodu pracowników młodocianych dla pracodawców i rzemieślników realizujących kształcenie zawodowe – planowanie i rozliczanie otrzymywanej dotacji na ten cel, wydawanie decyzji administracyjnych,
obsługa administracyjna zadania własnego Gminy w zakresie pomocy materialnej o charakterze socjalnym (stypendia szkolne i zasiłki szkolne) dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy,- realizacja programu rządowego pomocy uczniom „Wyprawka szkolna”,
- zapewnianie bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
- zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu, jako pracodawcy,
- koordynowanie konkursów przedmiotowych na szczeblu gminnym
§ 34.
Do zadań stanowiska pracy do spraw obsługi informatycznej Urzędu Gminy należy w szczególności:
- opracowywanie koncepcji rozwoju systemów informatycznych,
- organizowanie prac wdrożeniowych systemów informatycznych,
- nadzór nad bezpieczeństwem systemu informatycznego,
- sprawowanie funkcji informatyka gminnego poprzez administrowanie lokalną siecią komputerową w Urzędzie Gminy i Ośrodku Pomocy Społecznej,
- koordynacja zakupów sprzętu komputerowego i nowego oprogramowania,
- ewidencja sprzętu i oprogramowania i sieci teleinformatycznych,
- administrowanie siecią informatyczną,
- sprawowanie nadzoru nad ważnością licencji na oprogramowania,
- przestrzeganie przepisów prawa z zakresu ochrony danych osobowych,
- obsługa techniczna strony internetowej Urzędu Gminy i BIP-u
- obsługa centrali telefonicznej,
- realizowanie zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw przez poszczególne komórki organizacyjne,
- naprawa i konserwacja lokalnej sieci komputerowej,
- archiwizacja danych,
- naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego i pomoc we wdrażaniu nowych systemów informatycznych,
- pomoc w zakresie elektronicznego eksportu danych do ZUS, PFRON oraz NFZ,
- koordynowanie i nadzorowanie elektronicznego obiegu dokumentów,
- wspomaganie użytkowników w zakresie poprawnego działania aplikacji i urządzeń komputerowych,
- dbanie o bezpieczeństwo stanowisk komputerowych,
- podnoszenie świadomości informatycznej pracowników Urzędu Gminy i Ośrodka Pomocy Społecznej.
§ 34a.
Do zadań stanowiska pracy do spraw turystyki i kontaktów zagranicznych Urzędu Gminy należą w szczególności sprawy:
- gromadzenia, przetwarzanie i aktualizowanie informacji dotyczących wydarzeń kulturalnych, sportowych i gospodarczych w regionie,
- świadczenia usług informacyjnych dotyczących wydarzeń kulturalnych, sportowych i gospodarczych w regionie,
- gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych dotyczących atrakcji turystycznych regionu, jego zagospodarowania turystycznego i dostępności,
- opracowywania bazy danych dotyczących atrakcji turystycznych regionu, jego zagospodarowania turystycznego i dostępności,
- opracowywania oraz prowadzenia strony internetowej zawierającej aktualny katalog produktów turystycznych i atrakcji regionu, adresów pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych, adresów przewodników,
- opracowywania programu promocji i popularyzowania walorów turystycznych regionu,
- udzielania informacji o regionach turystycznych Polski,
- udzielania porad z zakresu rekreacji i turystyki,
- organizowania współpracy Gminy z zagranicą,
- wydawania i kolportowania map, przewodników i pamiątek charakterystycznych dla regionu, planowania wydatków budżetowych związanych z realizacją przydzielonych zadań, rozliczania wydatków,
- ścisłej współpracy z pracownikiem Urzędu Gminy odpowiedzialnym za promocję gminy i innymi pracownikami gminy realizującymi projekty promocyjne, z mediami i agencjami reklamowymi w zakresie promocji usług turystycznych, z organizacjami zajmującymi się propagowaniem kultury, z gminnymi placówkami oświatowymi, z organizacjami pozarządowymi, ze związkami i stowarzyszeniami, których członkiem jest Gmina Jemielnica między innymi LGD Kraina Św. Anny, z przedstawicielami branży turystycznej, właścicielami pensjonatów, zajazdów, obiektów zajmujących się turystyką wiejską, gospodarstw agroturystycznych, kwater prywatnych, pokojów gościnnych, restauracji, z twórcami lokalnymi, artystami, rzeźbiarzami, z Gminami partnerskimi (Laubusch, Wickede (Ruhr), z organizacjami należącymi do krajowego systemu informacji turystycznej tj. Polska Organizacją Turystyczną (POT), jak również odpowiednimi wydziałami urzędów: marszałkowskiego i wojewódzkiego,
- uczestnictwa w targach, wystawach, konferencjach, plenerach, festynach itp. w celu promocji walorów turystycznych i gospodarczych gminy,
- gromadzenia danych statystycznych dotyczących liczby turystów odwiedzających gminę,
- przygotowywania bieżących informacji z zakresu promocji gminy,
- angażowania się w organizację imprez promujących gminę,
- badania jakości obsługi klienta w zakresie udzielania informacji turystycznej,
- dbania o czystość i porządek w miejscu pracy – sprzątanie punktu informacji turystycznej”.
§ 35.
Do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związane z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- ochrona systemów i sieci informatycznych,
- zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
- okresowa kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 36.
Do zadań Administratora Danych Osobowych należy w szczególności:
- realizowanie zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeń wykonawczych wydanych na jej podstawie,
- prowadzenie ewidencji dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych z uwzględnieniem środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych, odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną,
- stawianie wniosku o powołanie administratora bezpieczeństwa informacji
Rozdział VII.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 37.
Załączniki Nr 1 - 3 do Regulaminu stanowią jego integralną część.
§ 38.
- Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od jego ogłoszenia.
- Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązujący dotychczas Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Jemielnica nadany Zarządzeniem Nr 145/05 Wójta Gminy Jemielnica z dnia 1 lutego 2005 r. zmieniony Zarządzeniem Nr 195/05 Wójta Gminy Jemielnica z dnia 16 listopada 2005 r., Zarządzeniem Nr 79/08 Wójta Gminy Jemielnica z dnia 16 kwietnia 2008 r. oraz Zarządzeniem Nr 102/12 Wójta Gminy Jemielnica z dnia 30 kwietnia 2012 r.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 1.
Wójt podpisuje:
- zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
- pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
- pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
- odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Wydziałów,
- decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
- pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu,
- pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu, jako pracodawcy,
- pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
- odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
- pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
- inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.
§ 2.
Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, niezastrzeżone do podpisu Wójta.
§ 3.
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego Zastępca podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań.
§ 4.
Kierownicy Referatów podpisują:
- pisma związane z zakresem działania Referatu, niezastrzeżone do podpisu Wójta,
- decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania, których zostali upoważnieni przez Wójta,
- pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatu i zakresu zadań dla poszczególnych referatów lub stanowisk.
§ 5.
Kierownicy Referatów określają rodzaje pism, do podpisywania, których są upoważnieni pracownicy.
§ 6.
Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
ZAŁACZNIK NR 2 DO REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO
ZAŁĄCZNIK NR 3 DO REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO
KONTROLA WEWNĘTRZNA
§ 1.
Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu dokonywana jest pod względem:
a) legalności,
b) gospodarności,
c) rzetelności,
d) celowości,
e) terminowości,
f) skuteczności.
§ 2.
Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalanie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określanie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im
w przyszłości.
§ 3.
W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli;
- kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk,
- problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska, stanowiące niewielki fragment jego działalności,
- wstępne - obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania,
- bieżące - obejmujące czynności w toku,
- sprawdzające (następne) - mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.
§ 4.
- Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 3.
- Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
- Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia
i oświadczenia kontrolowanych.
§ 5.
Kontroli dokonują:
- Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta, w odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk ( w tym stanowisk samodzielnych),
- kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników.
§ 6.
- Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się, w terminie 7 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny.
- Protokół pokontrolny powinien zawierać:
- określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
- imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
- daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
- określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
- imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
- przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
- datę i miejsce podpisania protokołu,
- podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
- wnioski oraz propozycje, co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
- O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.
§ 7.
W przypadku odmowy podpisania protokółu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.
§ 8.
Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach, które otrzymują komórka kontrolowana i Wójt Gminy
§ 9.
- Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokołu pokontrolnego.
- Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Jemielnica.pdf (511,47KB)